پاسخ فعالیت های درس 6- فنون اقناع 1

درس 6 – فنون اقناع 1
 
تصویر قلب و مغز کنار هم در حال سلفی گرفتن(ص40)
قلب سالم در کنار مغز سالم که وقتی مغز درگیر شلوغ و پر استرس باشه قلب از بین میبره
 

البته سلفی در این عکس میتونه تحلیل دیگر درباره جامعه امروز شاید داشته باشه.
شکل بالای ص 40 سمت چپ  (خندونک ها )
مانند یه چراغ راهنمایی عمل می کنه سبز ، زرد و قرمز چی میخواد بگه .
رابطه رنگ با چهره ؟؟
هر چه ذهن مثبت و درست فكر كنه نتيجه ي بهتري به دست مي آيد و شادمان تر ميشود
ذهنی که درگیر رسانه ها باشه و رسانه در او تاثیر بذاره چگونه هست؟
 

ذهن شاد و راحت به سبز تشبیه شده نمادی از طبیعت و هر چه این درجه شادی بیشتره شدت رنگ قویتره.قرمز نمادی از خشم و عصبانیت باز با شدت درجه رنگ تغییر میکنه و رنگ زرد حالت دو دلی و دو گانگی.
سمت راست سبز و سمت چپ قرمز و میانه زرد.
شاید نشان از جهتی خاص باشه.

افرادی راست گرا خوشبخت و خوشحال هستند.و موفق
توضیح دیگر
صفحه ی ۴۰ درس شش کتاب تفکربا عنوان فنون اقناع
سه تصویر زده که تصویر سمت راست.یک دست با مداد …نماد رسانه…داردبر مغز مخاطب تاثیر می گذارد..یعنی تاثیر رسانه بر ذهن مخاطب.تصویر وسط..قلب نشان احساس مخاطب و مغز نشان عقل و منطق مخاطب است…یعنی رسانه همزمان بر منطق و عقل و براحساسات مخاطبین تاثیر گذار است.
نکته ی کلیدی اینکه..مخاطب منفعل بیشتر احساسش درگیر پیام میشود اما مخاطب فعال بیشتر منطق و عقلش درگیر می شود.عکس سمت چپ..اشاره به کیلومتر شمار و استیکرهایی که همزمان با افزایش سرعت خشن تر می شوند.
صویر.صفحه ۴۵.
اشاره به فنون اقناع.
فن…مقایسه که قبل و بعد از چاقی را در یک فرد نشان می دهد.

ص46

آرم پرچم ایران وصندوق رای ووحدت مردم نماددموکراسی باادعای آشکارمخاطب راقانع میکند
درعین حال نماد راهم شامل میشود

فن…نمادها – پرچم نماد جمهوری اسلامی ایران.
صندوق …نماد رأی گیری و انتخابات.
آدمک ها..نشان اتحاد و حضور حداکثری مردم در انتخابات

شعرمولوی نیز حکایت ازقانع کردن معلم بافن تکرارو شدت

هدف این عکس نشان دادن همراهی عقل واحساس برای اقناع کردن مخاطب هست که رسانه هاباید درتولیدمحصولاتش مدنظرقرارداشته باشند

عکس کودک ص47

 عکس تبلیغ  ماشین بنز را نشون میده و علامت مزدا هست

یعنی راننده درک  کند که افزایش سرعت بخصوص سرعت بالا همراه باخطر است.

فن ترس می باشد

..شرکت مزدا با نشان دادن ترس در چهره ی یک کودک که میخکوب شده است و توان حس کردن آب ریزش بینی که ناشی از سرعت بالاست را ندارد.

 

ممکنه یه عکس ازچند فن استفاده کرده بخاطرریزش اب بینی هم میشه سرماخوردگی راتداعی کردو هم سرعت زیادماشین بنزهم برداشت میشه

تصویر صفحه ی ۴۷
اشاره به فنون اقناع.

فن…ترس و فن تداعی معنی.
آب های موجود در کره ی زمین به یک نوشیدنی تشبیه شده اند…تداعی معنی..که با مصرف بیشتر درحال اتمام است و خطر کم آبی وبی آبی را گوشزد می کند…فن ترس
تصویر بعدی.. شیرها  ص(47

فن..مقایسه.
تصویر یک شیر واقعی درباغ وحش که هزینه ی دیدن آن خیلی ارزان تر از عروسک همان شیر است.تصویر بعدی ..تبلیغ کرم NlVEA که استفاده ی از آن چین و چروک را کاملا صاف می کند.  قسمتی که از کرم نیوا استفاده کرده صاف تر است . مبل در این تصویر ، از فنون مقایسه و مقایسه دو طرف کاناپه و تداعی معانی احساس  راحتی و آرامش در خود کاناپه و رنگ آِّ بیآن استفاده شده است .
تصویر  پایین صفحه ی   ۴۷
اشاره به فنون اقناع فن..تداعی معنی
یعنی.
برخی افراد بادیدن پلنگ پوشاکی که از پوست این حیوان می توانند درست کنند یا بپوشند برایشان تداعی می شود.ونیز برخی رونق کسب و کارشون با استفاده ازپوست این حیوان برایشان تداعی خواهدشد.
انجمن حمایت از حیوانات که از فن ادعای آشکار و ترس استفاده کرده به مفهوم اینکه با تولید هر پوشاکی و کیفی ،حیوانی از بین میرود و از فن تداعی معانی  استفاده شده است .احساسات انسانی را بر می انگیزاند.

عکس ومکث صفحه ی ۴۸

تصویر به فنون اقناع اشاره دارد.
میخواد بگه رسانه ها…مثل روزنامه .. …بر ذهن مخاطبین اثر گذار هست و آنها را تحت تاثیر قرار میده.
اگه توجه داشته باشید اینجا عینکی که خط های روزنامه بر روی آن نقش بسته است نشان برجسته سازی و انتقال مطالب روزنامه به ذهن فرد هست و در مجموع تاثیر رسانه از جمله روزنامه بر ذهنیت افراد را می رساند.وبر نگرش.باور.تغییر رفتار.ارزش ها و…تاثیر گذار است